FAQ - Veelgestelde vragen
Klik voor meer informatie over de betreffende categorie | |
Aanleveren clubnieuws | Aantal vragen: 1 |
Accommodatie | Aantal vragen: 8 |
Arbitrage | Aantal vragen: 2 |
Clubfuncties | Aantal vragen: 10 |
Clubinfo | Aantal vragen: 2 |
Helpdesk | Aantal vragen: 10 |
Hockey | Aantal vragen: 7 |
Lidmaatschap | Aantal vragen: 1 |
Mist u informatie hier? Mail ons op [email protected] |
Helpdesk |
Hoe kom ik aan emailadres van andere leden? |
Als je de achternaam weet, dan kun je, wanneer je als lid bent ingelogd, in het linkermenu bij 'zoek' de achternaam invullen en dan krijg je de gevraagde gegevens. Voor elftalcaptains bij de senioren: je kunt ook via overige teams degenen vinden die in dat team zitten, daar de aanvoerder zien en dan via het zoekmenu zijn/haar gegevens vinden. |
Ik ben trainer/coach bij HOD en geen lid. Kan ik dan in het voor leden afgeschermde stuk van de website komen? |
Ja dat kan! Stuur een mail naar [email protected] met daarin de NAW gegevens en emailadres. En uiteraard bij welk team je coach/begeleider bent. De ledenadministratie kan je dan toevoegen aan het team en zal je een wachtwoord sturen waarmee je kunt inloggen. |
Ik wil graag mijn verjaardag openbaar maken, maar mijn geboortedatum staat niet in mijn profiel/klopt niet. |
Kan ik dat zelf veranderen? Neen, dat kan niet. Je kunt alleen je emailadres(sen), wachtwoord en mobiele nummers wijzigen. Bij het overzetten van gegevens van de oude ledenadministratie naar het nieuwe, zijn sommige data verkeerd in het systeem geplaatst. Geef svp dit door met een mail aan [email protected] dan wordt dit gewijzigd. |
Je profiel, hoe werkt dat? |
Je profiel is alleen toegankelijk voor jezelf en -als je het openbaar maakt- voor ingelogde leden. Daarvoor moet je eerst je profiel maken/wijzigen. Om je gedownloade foto('s) openbaar te krijgen voor andere leden, moet je wel in je tekstprofiel iets neerzetten, ten minste 10 tekens (een smiley alleen is niet voldoende!), maar zoals je kunt zien, is het wel zo leuk als je wat over je zelf vertelt. Om je foto zichtbaar te maken voor anderen, klik je bij instellingen op Ja bij vraag 1 en bij vraag 3, maar klik wel vervolgens op OK, anders springt het terug naar Nee. Bij de volgende keer inloggen, zijn je instellingen aangepast. |
Kan ik als coach de verzameltijden aanpassen? |
Nee, dat kan je niet zelf. Standaard zijn er waardes ingevoerd vanuit de organisatie. Sommige teams aanwezig 60 minuten voor de wedstrijd, andere 30 etc. Als je naar een uitwedstrijd gaat, berekent het systeem de reistijd en voegt deze toe aan de verzameltijd. Je kunt als coach de verzameltijden laten aanpassen door een verzoek in te dienen per mail ( voor alle teams) naar [email protected] |
Kan ik mijn wachtwoord veranderen? |
Ja, je kunt zelf je wachtwoord veranderen nadat je met je lidnummer en het door LISA gegeven wachtwoord bent ingelogd. Op je persoonlijke scherm klik je in de linkerkolom bij het menu op 'Instellingen'. Daar kun je je wachtwoord wijzigen. Zorg er voor dat je ook je emailadres invult: wanneer je je wachtwoord kwijt bent, maar wel je lidnummer weet, krijg je bij verkeerd intypen van je wachtwoord een mededeling. Als je dan op 'hier' klikt, krijg je meteen je wachtwoord toegestuurd op het mailadres wat je hebt opgegeven |
Mijn ouders willen ook mijn wedstrijdschema zien en mail ontvangen. Kan dat? |
Ja, dat kan. Als ze lid zijn, dan kunnen ze onder eigen lidnummer inloggen en als ze 'mijn schema's' in het linkermenu aanklikken kunnen ze daar de teams kiezen waarvan ze de schema's meteen willen zien. Het hele wedstrijdschema van alle teams is overigens in te zien onder het menu 'Hockey' bij wedstrijdschema overige teams. Als er ook mails die voor jou(w team/categorie) bestemd zijn, naar een ander email-adres moeten, dan kun je dit bij je instellingen (Gegevens wijzigen) bij Emailadres 2 invullen (zie ook hieronder voor meerdere emailadressen). Zijn ze geen lid dan moeten ze onder jouw lidnummer en wachtwoord inloggen om je schema te zien. Om mail te ontvangen verder als volgt handelen. Bij de instellingen zet je bij Emailadres 1 je eigen emailadres, of het mailadres waar het meeste gebruik van wordt gemaakt. Hier bij voorkeur slechts 1 adres en niet meer dan 2. Bij Emailadres 2 kan je meerdere emailadressen neerzetten met een ; er tussen, dus bijvoorbeeld naam@naamprovider bij Emailadres 1 en naamvader@naamprovider; naammoeder@naamprovider bij Emailadres 2 invullen. |
Moet ik ingelogd zijn om alle gegevens te kunnen zien? |
Ja, om alle gegevens te kunnen zien, welke voor jou van belang zijn, moet je inloggen. Je hebt via een brief een inlogcode gekregen. Ben je die kwijt neem contact op met de ledenadministratie! Wat zie je: je team, je wedstrijden, je fluitbeurten en al de rest. |
Veel gestelde vragen ledenmenu |
Profiel. Je ziet hier de gegevens die over u in het menu staan. Zijn je naam, adres, vaste telefoon of geboortedatum niet juist, dan geef dit dan door aan onze ledenadminstratie. [email protected] Emailadressen en mobiele nummers kun je zelf wijzigen bij Instellingen. Bij profiel kan elk lid desgewenst iets over zichzelf kwijt en een foto plaatsen. Het profiel moet ten minste 10 tekens bevatten (alleen een smiley van 2 of 3 tekens is dus niet voldoende). Zie ook antwoord bij de vraag: Mijn profiel: hoe werkt dat? Instellingen. Als je het leuk vindt dat andere leden weten hoe je er uit ziet of je wilt wat over je zelf vertellen, dan kun je je profiel openbaar maken voor de ingelogde leden. Dan moet je op Ja klikken en vervolgens op OK bij vraag 1 en 3. Als je 2 op Ja hebt staan, krijg je een email als iemand reageert op je profiel. Maar dan moet natuurlijk wel je emailadres hebben ingevuld. Verjaardag openbaar. Dat kan en wie weet krijg je op je verjaardag felicitaties in je mailbox van clubgenoten! Emailadressen: wil je op meer dan 2 e-mailadressen informatie ontvangen? Kies dan bij optie 1 het emailnummer waar het meeste gebruik van wordt gemaakt. Bij optie 2 kunnen meerdere email-adressen worden ingetypt met een ; tussen de mailadressen. Mobiel nummer: bij de jongste jeugd het mobiele nummer van degene die de hockeyzaken voor dit kind "regelt". |
Wachtwoord kwijt. Wachtwoord doet het niet. Wat nu? |
Wanneer je bij wachtwoord een verkeerd wachtwoord intypt, komt een mededeling. Kijk -voordat je een email naar ons stuurt- goed of je de juiste tekens hebt ingevuld (hoofdletters of kleine letters. Het kan ook zijn dat je een 0(nul) in plaats van een O (de letter) hebt getypt. Ook wordt vaak de I (hoofdletter zoals bij Informatie) en de l (kleine letter l zoals in locatie) en de 1 (het cijfer) in het wachtwoord door elkaar gehaald: let hier svp op. Lukt het na 2x nog niet, volg dan de instructie en vervolgens wordt naar het emailadres dat de club van je heeft, binnen een minuut je wachtwoord toegestuurd. Heeft de club nog geen emailadres, stuur dan een mail naar [email protected] met je emailadres en je lidnummer. Deze mail moet handmatig worden verwerkt, dus dat duurt langer. Kortom, het is wel heel handig als je, eenmaal ingelogd, meteen je emailadres* bij je instellingen in het systeem zet!
|