Rabobank lanceert internetplatform voor sportfan
19-5-2008 Rabobank lanceert een internetplatform voor alle sportfans in Nederland (www.rabosport.nl .Op het nieuwe interactieve platform verenigen alle door Rabobank gesponsorde sporten zich: paardensport, wielrennen en hockey. RaboSport.nl richt zich op de emotie en de beleving in de sport en biedt het hele jaar door nieuws, unieke kijkjes achter de schermen, achtergrondinformatie, video’s en interactie tussen fans onderling en met sporters (bijvoorbeeld door chatsessies en meet&greets).
'Rabobank heeft een intensieve sponsorrelatie met sporters en sportorganisaties, waardoor we ook in staat zijn om meer achtergrondinformatie te verzamelen. Unieke content, die elders niet verkrijgbaar is,' zegt Heleen Crielaard, hoofd Sponsoring van Rabobank Nederland. 'We willen de fans graag het hele jaar door bedienen met mooie sportbeelden en interessante achtergronden, tot op heden waren deze activiteiten meer gericht op de evenementen.'
De concrete aanleiding voor de introductie van RaboSport.nl is de aanloop naar de Olympische Spelen van Beijing. Met als thema ‘samen naar Beijing’ worden de Olympische Rabo sporters gevolgd in hun voorbereiding op het grootste sportevenement ter wereld. Een 8-tal sporters krijgen een speciale rol op de website, te weten Fatima Moreira de Melo, Guus Vogels, Jeroen Dubbeldam, Anky van Grunsven, Thomas Dekker, Robert Gesink, Theo Bos en Michael Boogerd (laatstgenoemde als ex-topsporter). Deze acht aanvoerders vertellen meer over zichzelf in video thema-interviews en houden een dagboek bij waarin ze vertellen wat ze doen op weg naar Beijing & Hong Kong.